Kontakt Solid Import AS

Kontakt Unibil Kristiansand

bkb3.jpg
Bjørn Kåre Bergesen
 
eeX-6tes-jpeg-jpg-500_500-croped.jpg
Atle Øvland
Avdelingsleder Kristiansand 

Kontakt Unibil Stavanger

OxNPUcPY.jpeg.jpg
Geir Harald Hjelleset
Daglig leder 
Berge-Odd-Arne-sv-liten_57e806f55d3bd3cb7e50f5150315e520.jpg
Odd Arne Berge
Avd.leder caravan 
uQ3Oad_Q.jpeg.jpg
Frode Bru
Salg 
mangor8-002-.jpg
Mangor Mannes
Selger caravan 
eeX-6tes.jpeg.jpg
Atle T. Øvland
Avd leder Kristiansand 
bFciVDiA.jpeg.jpg
Marit Pedersen
Administrasjon / Kontor 
alexander.jpg
Aleksander Øvland
 
ZUk3k5RE.jpeg.jpg
Admir Denic
Verksmester / Daglig leder verksted 
4Fyt8nVI.jpeg.jpg
Javier Wilson
Klargjøring 
Yw7H2pA8.jpeg.jpg
Anne Marit (Maja) Bergesen
Kontor  
bkb3.jpg
Bjørn Kåre Bergesen
Administrasjon / Innkjøp 

Send oss dine spørsmål

Chat via Facebook

Nordmenns favorittmerke: Godt egnet for helårsbruk, solid byggekvalitet, smarte løsninger og god annenhåndsverdi er noe av det som gjør Hymer til førstevalget for mange.

Suveren for fjerde år på rad:

Hymer Norges mest solgte

I 2018 ble det solgt 4.166 nye bobiler. Det er ny rekord, og hele 14,7 % flere enn i 2017. For fjerde år på rad er suverene Hymer landets mest solgte bobilmerke. Markedsandelen har økt til 12,2 %.

Det er bobilrekord for tredje år på rad, og for første gang er det mer enn 4.000 nyregistreringer i løpet av et år i Norge. Tor Grüner, daglig leder i Solid Import er ikke overrasket over tallene.
- Det har vært et meget bra, og egentlig et spesielt år. Sommeren var utrolig bra værmessig, og båtbransjen har også solgt historisk bra. Med tanke på at prisen på en skjærgårdsjeep ligger rundt 300.000 - 600.000, skulle man tro at det gikk ut over bobilsalget, men det har det altså ikke gjort.

- Hvorfor er interessen for bobil så stor, slik du ser det?

- Det er noe som har utviklet seg over tid. I Norge har folk veldig god økonomi og rentenivået er historisk lavt. Bobil blir også opplevd som mer spennende i dag enn for noen år siden. Folk er i større grad aktive og ute på tur, også de som er litt oppe i åra. Da er det ideelt med den friheten som en bobil gir.

SE NYE HYMER B-MC
- Hvem er den typiske bobilkjøperen, og har kjøpergruppen endret seg?

- Kjøperne blir gradvis yngre og yngre. I dag er folk i aldersgruppen 55+ den typiske bobilkjøperen, mens det var 65+ bare for noen år siden. Ved siden av de aktive pensjonistene har vi både barnefamilier og 50-åringer, og dette gjør også noe med bruken. Tidligere stod man enten på en campingplass eller var villcamper. Nå blir bobilen brukt på en annen måte – f. eks som en basecamp når man er på fjellturer etc. 

- Folk ser ut til å være spesielt begeistret for Hymer når de kjøper bobil. Hva er hemmeligheten?

- Norge har den høyeste markedsandelen i hele verden når det gjelder Hymer, og det er det flere grunner til. Norway Line er tilpasset norske forhold. Hymer har vært lydhøre, og ser viktigheten av at bobilen skal fungere godt hele året. De kjører egne tester nede i Alpene for å se hva som skal til, og har vært flinke med konseptutvikling tilpasset nordmenn. Hymer er nå friskere og mer moderne, med god kvalitet og gode planløsninger. 

- Så er det også slik, at det å være bestselger i seg selv er salgsfremmende, men ingenting skjer uten et godt forhandlernett. I Norge har Hymer-forhandlerne satset blant annet med å bygge opp verksted, og de er dyktige til å yte service. Det er forhandlerne som gjør jobben, avslutter Grüner. 
Aktuelt